X إغلاق
X إغلاق

بين حرق الجدة واغتصاب الخال،وفاة الطفلة جنى ضحية الاغتصاب والتعذيب على يد خالها وجدتها

29-09-2019 - 12:36 / حصاد نت

أعلن الدكتور سعد مكي وكيل وزارة الصحة بالدقهلية، عن وفاة الطفلة جنى محمد سمير حافظ البالغة من العمر 5 أعوام، ضحية التعذيب على يد جدتها، والاغتصاب على يد خالها بعد خضوعها لجراحة بتر ساقها اليسرى من أعلى الركبة.

وتعود قصة الطفلة جنا بنشر صور على مواقع التواصل الاجتماعي فيسبوك لطفلة صغيرة تعرضت لحادث اغتصاب وحشى ولكن المفاجأة الكبرى وهى أن المغتصب هو “خالها” شقيق والدتها وتناولت السوشيال ميديا القصة كتالى:

في كارثه حصلت عايز اكلمكو فيها .. البنت دي اسمها جنا ، ابوها ومامتها منفصلين وعايشه مع جدتها من نحيه الأم . كل ده عادي مفيش مشكله ، المشكله ان خالها اغتصبها ! اه والله تقوم جدتها عشان تداري علي عمله الحيوان قامت حارقه البنت ومعذباها في مناطق حساسه .. البنت دلوقتي في العمليات بمستشفي الدولي في المنصوره لبتر قدمها “هيقطعو رجلها” بسبب تعذيب الحيوانه جدتها واغتصاب خالها ليها . طفله زي دي حياتها انتهت من قبل ماتبتدي بسبب اب وام اقل من انهم يشيلو مسؤليه مرورا للنجس خالها . رقم المحضر 14167 لسنه 2019 عايزين قصتها تبقا رأي عام عشان ميجيش محامي شمال يطلع النجس مختل عقليا وياخد براءه #حق_جنا #الاعدام_للخال_و_الجده

يذكر أن الطفلة تم استقبالها وحالتها خطرة محولة من مستشفى شربين ومصابة بكدمات وحروق من الدرجة الثالثة وآثار كي نارية، وتورم بالأطراف نتج عنه تسمم دموي، وتم تأهيل الطفلة لإجراء جراحة بتر في إحدى قدميها.

أضف تعليق

التعليقات